Laboratorium powstających tekstów, książek, bohaterów. Proces żmudnych, ale i fascynujących poszukiwań. Eksplozje wyobraźni. Podążanie za logiką rodzącej się fabuły i za wewnętrznym światem bohaterów, odkrywanie ich motywacji, światopoglądów. Odsłanianie pasjonujących historii, ale też opowieść o lekturach i osobistych doświadczeniach. Wytrwała dążność do tego, by rozumieć nieskończone zróżnicowanie i skomplikowanie świata.
Dwanaście wyselekcjonowanych, najważniejszych esejów i wykładów, które składają się na wyjątkowe zaproszenie za kulisy twórczości Olgi Tokarczuk. Teksty kluczowe i premierowe. W tym szeroko komentowana mowa noblowska.
Inne światy : antologia inspirowana pracami Jakuba Różalskiego
POZ/ODP:
Sylwia Chutnik, Jacek Dukaj, Aneta Jadowska, Anna Kańtoch, Jakub Małecki, Remigiusz Mróz, Łukasz Orbitowski, [>>] Robert J. Szmidt, Aleksandra Zielińska, Jakub Żulczyk ; wstęp Michał Cetnarowski.
Mistrzowie słowa i dziesięć całkowicie odmiennych opowieści. Co je łączy? Fascynacja obrazami jednego z najbardziej docenianych polskich artystów współczesnych.
Niesamowite obrazy Jakuba Różalskiego i ich nieoczywisty przekaz budzący niepokój, często grozę, znajdują odzwierciedlenie w historiach stworzonych przez znakomitych autorów.
Kto nas leczy? Sfrustrowani, nieprzytomnie zmęczeni po czterdziestu ośmiu godzinach dyżuru lekarze. My mamy wrażenie, że są tylko bezdusznymi maszynami do zarabiania pieniędzy. Oni, że stali się zakładnikami systemu, który niszczy wszelkie przejawy empatii. Paweł Reszka, autor bestsellerowej Chciwości, rozmawia z wieloma lekarzami. Sam zatrudnił się w szpitalu jako sanitariusz, żeby dowiedzieć się, dlaczego system ochrony zdrowia jest tak bezwzględny, każe pacjentom odbijać się o mur obojętności, a lekarzom traktować pracę jak paskudny obowiązek. Oto, co zobaczył i usłyszał.
UWAGI:
Podtytuł na okładce.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Morderstwa i woń migdałów to jednocześnie zbiór tekstów Camilli Läckberg, jej portret autorki, a także kurs pisania powieści. W książce znajdziesz mini powieść Zamieć śnieżna i woń migdałów oraz trzy niepublikowane dotąd nowele: Kawiarnia wdów, Sen o Elisabeth i Elegancka śmierć. Druga część, biograficzna, to autoportret królowej kryminału, w którym Läckberg opisuje historię swojej kariery. Począwszy od dzieciństwa w rodzinnej Fjällbace, przez studia w Wyższej Szkole Handlowej w Göteborgu, aż po kurs kreatywnego pisania, który dostała w prezencie na urodziny. Właśnie podczas tego kursu wymyśliła fabułę Księżniczki zlodu. Sukces książki sprawił, że uwierzyła w siebie i napisała kolejne. Publikację zamyka krótki kurs pisania powieści autorstwa samej Camilli, a także wybrane fragmenty jej bloga, będącego jednym z najpopularniejszych w Skandynawii.
Jak brzmiały ostatnie słowa Oktawiana Augusta? Którego rzymskiego wodza cytuje amerykański raper? Gdzie są lwy i co ma z tym wspólnego Andrzej Bargiel, himalaista i narciarz wysokogórski?
Dzięki pełnej humoru kompilacji starożytnych sentencji odkryjesz, że łacina ukrywa się wszędzie - w naszych portfelach, miastach i codziennych rozmowach.
Poznasz nadzwyczajną epokę, kiedy to uczeni dawali się zabić dla nauki, a figa mogła stać się powodem wypowiedzenia wojny.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pegaz zdębiał : poezja nonsensu a życie codzienne : wprowadzenie w prywatną teorię gatunków "Poezja nonsensu a życie codzienne : wprowadzenie w prywatną teorię gatunków"
AUTOR:
Barańczak, Stanisław
POZ/ODP:
Stanisław Barańczak ; [redakcja Joanna Szczęsna ; rysunki Jacek Gawłowski].
Geniusz Stanisława Barańczaka przyprawia o zawrót głowy, a raczej o... zawrót języka! Pegaz zdębiał - zbiór purenonsensowych, wściekle pomysłowych i nieodparcie śmiesznych tekstów, głównie stworzonych w wymyślonych przez autora i skrzętnie opisanych gatunkach - jest tego wyjątkowym przykładem.
Po wydaniu tej legendarnej już książki Barańczak pisał dalej w sobie tylko właściwym, błyskawicznym tempie. Joanna Szczęsna, zaprzyjaźniona z poetą i doskonała znawczyni tematu, uzupełniła to wydanie, dołączając nie tylko nowe rozdziały, ale także wzbogaciła już istniejące o rozproszone, czasem nigdy nie- drukowane perełki inwencji i humoru oraz anegdoty.
Pegaz dostał jeszcze szerszych i bardziej olśniewających skrzydeł, na których fruniemy bez końca po oceanie nonsensu, pomiędzy alfabetonami, obleśnikami, onanagramami, czy turystychami, dzięki którym możemy wysłać znajomym odpowiednią pocztówkę z wakacji.
Na dźwięk nazwiska Barańczaka drży każdy spolszczacz, przekładaka, grafotranslator i łżetłumacz, i gryzpiórków cały tłum. Acz gdyby nie drżenie to - ponury byłby dziś los literatury, którą w niezdarne swe obroty wzięłyby były przeciętnoty. Dalsze gdybanie - innym razem. Tymczasem - raczmy się Pegazem! [Michał Rusinek]